۴ تیر ۱۳۹۸

با وجود کاهش ۱۵ درصدی فروش گوشی‌های چینی، اپل در بازار چین از هواوی شکست خورد

با وجود کاهش ۱۵ درصدی فروش گوشی‌های چینی، اپل در بازار چین از هواوی شکست خورد

همان‌طور که می‌دانید اخیراً مدیر عامل اپل یعنی تیم کوک یکی از دلایل اصلی فروش ضعیف آیفون‌های جدید را به گردن مشکلات اقتصادی و محدودیت‌های جدید در کشور چین انداخته بود. در شرایط فعلی در کنار برند معروف اپل، شرکت‌های چینی هم با افت فروش گوشی‌های هوشمند خود مواجه شده‌اند.

در همین راستا داده‌های تحلیلگران موسسه Canalys نشان می‌دهد که میزان فروش برند‌های چینی در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ از ۱۱۹ میلیون دستگاه در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ به ۱۰۱ میلیون دستگاه رسیده است و در نهایت شاهد افت ۱۵% فروش برند‌های چینی هستیم.

همان‌طور که در نمودار بالا مشاهده می‌کنید، از نظر میزان فروش گوشی‌های هوشمند شرکت اپل در بازار کشور چین جایگاه پنجم را دارد، اما به دلیل قیمت بسیار بالای آیفون‌ها، اپل جایگاه اول از نظر کسب سود را در نمودار از آن خود کرده است؛ البته آیفون‌های ۲۰۱۸ هیچ کمکی به افزایش میزان فروش اپل در بازار چین نکرده‌اند. اپل برای افزایش فروش آیفون‌های جدید طرح‌های تعویضی را به همراه تخفیف‌های ویژه برای مدت کوتاه در نظر گرفت، اما این موضوع هم نتوانست مالکین آیفون‌های قدیمی را برای خرید نسخه جدید مجاب کند و استراتژی نهایی اپل هم با شکست سختی مواجه شد. بر اساس اطلاعات منتشر شده، بیشترین میزان فروش آیفون در چین مربوط به نسخه X است، در حالی که نسخه XS فروش بسیار ضعیفی را تجربه کرده است.

در آمارهای موسسه Canalys بازه قیمتی ۴۰۰ تا ۶۰۰ دلار برای بازار داغ فروش گوشی‌های پرچمدار در نظر گرفته است؛ این در حالی است که اکثر کاربران چینی به دنبال گوشی‌های اقتصادی در بازی ۳۰۰ دلار هستند و بازار این دسته از محصولات داغ تر است. با این حال، تحلیلگران خاطرنشان می‌کنند که فناوری‌هایی مانند گوشی های ۵G یا گوشی‌های تاشو می‌تواند میزان فروش در بازه قیمتی ۶۰۰ دلار به بالا را افزایش دهد. با توجه به نمودار، گوشی اوپو A5 محبوب ترین گوشی بازار چین در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ بوده است. همان‌طور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید، ۱۰ گوشی پر فروش چین متعلق به ۳ برند شیائومی، اوپو و Vivo است؛ البته شیائومی در این لیست فقط یک گوشی پر فروش داشته که آن هم شامل مدل Redmi 6A در جایگاه پنجم می‌شود.

گوشی‌های میان رده خوش قیمت برند Vivo باعث شد تا این شرکت تبدیل به دومین شرکت بزرگ تولید کننده گوشی‌های هوشمند برای سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ در چین شود. البته اکثر گوشی‌های این برند به شکل محدود و فقط برای بازار چین عرضه شده‌اند و به شکل بین‌المللی عرضه نشده‌اند.

ارسال نظر